Saturday, March 7, 2009

Pitanje faksa

Eh sad, pitanje koje me svi najvise pitaju. Kako mi je na faksu? Odgovor je: NEZNAM! Neznam vise nista. Uglavnom, s obzirom da studiramo Financijsku matematiku, u Becu na fakultetu Matematike nemaju Financijsku matematiku, pa samo morali izabrati predmete sa Ekonomije. U izboru predmeta sudjelovao je voditelj studija u Zagrebu i odabrao nam je najslicnije predmete koji ce nam sigurno biti prihvaceni kad se vratimo. I tako, cekamo raspored, cekamo, cekamo...pise raspored za samo za 3 (od 7) predmeta.

Odemo Tome i ja u srijedu u International Office na faksu, predstavimo se kao erasmus studenti (erasmus je inace program EU za razmjenu studenata, Hrvatska jos nije u potpunosti u tom programu, ali je ajmo reci u beta verziji). Zena nas saslusa, pita da li znamo sifre tih preostalih predmeta, pogleda na netu i kaze: Aha, problem je u tome sto je to na doktorskom studiju, pa vrlo vjerojatno necete moci slusati te predmete, jer se za doktorski studij treba proci natjecaj, a nama nece biti dozvoljeno da to slusamo. Mi njoj objasnimo da smo inace s matematike i da su nam to u Hrvatskoj obavezni predmeti, da nam je te predmete kod njih nasao nas profesor i da su to najslicniji predmeti nasima i da bismo ih trebali poloziti ako zelimo nastaviti dalje normalno studirati kad se vratimo u Hrvatsku. E onda se stvorio jos jedan problem. Problem je u tome sto smo mi s matematike, a oni ne prihvacaju studente s drugih fakulteta, jer su pretrpani i nemaju mjesta. I pitamo mi nju – sta bismo sad trebali napraviti? Ha nista, kontaktirati ljude ovdje, ljude u Hrvatskoj...

Tako da sam ja poslala mail profesoru koji nam je koordinator u Hrvatskoj i opisala mu nas problem i jucer sam dobila njegov mail da je dobio od Beca potpisan Tomin learning agreement, a moj jos nije. Learning agreement je ugovor u kojem su napisani predmeti koje smo mi odlucili upisat i koji trebaju potpisati profesori u Becu da ce nas primiti na ta predavanja i profesori u Hrvatskoj da ce prihvatiti te predmete kao polozene, da se ne bi dogodilo da moramo dvaput isto slusat. I cemu su onda pobogu potpisivali taj learning agreement ako nas ne prihvacaju???

A u cetvrtak smo bili kod profesora koji nam je koordinator u Becu i kaze da ce pokusati kontaktirati njih sa Ekonomije, a ako nista drugo onda cemo doci na Matematiku, izabrati par predmeta (koji nam vrlo vjerojatno nece nicemu sluziti, jer ce se brojati kao nadopuna znanja a ne kao obavezni predmeti), ali tek toliko da nesto radimo, da nismo bezveze tu u Becu. Onda nam je jos rekao da se obratimo nekom covjeku koji je voditelj nekakve grupe za Financijsku matematiku u Becu pa da njega pitamo sta on misli o svemu. Medjutim kad smo osli u njegov ured, rekli su nam da je bolestan i da ce doci iduci tjedan. Al problem je sto taman iduci tjedan nece biti ovog drugog profesora, jer ide na poslovni put. I tako...zato sam vam svima pisala da nemam vremena previse pisati jer cijelo vrijeme letam. Izadjem u 8-9-10 ujutro iz sobe idem od ureda do ureda, rjesavam milijun i jednu stvar, onda popodne imam njemacki do pola 6 i oko 6 sam tek u sobi.

Dobra je stvar sto sam tek neki dan saznala da mi ovaj njemacki nosi 12 ECTS-a pa sam napravila jedan plan u svojoj glavici za koj se nadam da ce funkcionirat. A to je: da upisem na matematici jos par predmeta do 18 ECTS-a, jer mi treba 30 ECTS-a da mogu redovno upisat 5. godinu. Pa se ja onda nadam da ce mi gledati te predmete kao nadopunu znanja, da ce mi dati da se brojim kao 5. godina, ali da odslusam jos one predmete sa 4. godine koje nisam polozila. Ma inace mi nije to toliko bitno, ali primam stipendiju i jedini uvijet mi je da im svake godine saljem potvrdu da sam redovno upisala godinu. Tako da bih volila da i dalje nastavim primati tu stipendiju.

I tako, ja se iskreno nadam da ce na kraju sve biti u redu. Ne isplati se gubiti zivce na to. Kako ja uvijek volim reci: sve ce biti onako kako treba biti. Tko zna, mozda na kraju bude i bolje sto je tako kako je...vidjet cemo sta zivot nosi. Jedino sto sada mogu reci je da je Hrvatska po organizaciji i svemu tisucama godina daleko od Europe (ne govorim o EU, nego o nacinu razmisljanja i sl.) i da cemo jos dugo dugo biti u beta verziji svega...

No comments:

Post a Comment